Safari Egypt 14.-21.10.2023

Odpoledne v pátek 13. začala naše výprava za potápěním do Egypta. Z Olomóca přijel Tonda dodávkou do Třebové a zde nabral zbývající 3 účastníky zájezdu. Do Prahy už jsme jeli v kompletní sestavě: Tonda, jeho sestřenice Janča, Ráďa, Libor, Ivča a Martina. Odlet jsme měli 14.9. v 0.30. Po odbavení zavazadel jsme si chtěli dát pivko nebo kafe. Jaké to bylo překvapení, když jsme zjistili, že na našem největším letišti VH zavírá hospoda ve 21 hodin. Dál je možné si dát jen vodu z automatu.To je tedy opravdu ,, světové ” letiště! To s námi jen do Egypta odlétalo dalších 9 letadel!
Ve frontě na odbavení jsme se seznámili s potápěči z Trygonu Brno, kteří tuto akci organizovali. Potápěči se dali docela lehce poznat, protože na rozdíl od normálních dovolenkářů, měli velké kufry a bágly. Odletěli jsme na čas a let byl v pohodě. Po přistání v Hurghadě nás čekal přesun čluny na loď. Rozdělili jsme si kajuty a Tonda s Jančou dostali VIP. Až později zjistili, že to byla nejmenší kajuta na lodi. Opravdu ,,VIP”!
Měli jsme volný den, kapitán čekal na možnost doplnění PH a my dospávali noční spánkový deficit. Bylo slunečno přes 30° C a větrno. K večeru se vše podařilo a my na lodi přes noc vyrazili do Sharm Al Sheiku. A to byla jízda!!! Byly velké vlny, loď se kymácela na všechny strany a chvílemi nás to málem vyhodilo z postelí!
V neděli ráno, po této noci ,,plné vášně”, nás čekal u Sharmu na Ras Mohamedu1. ponor na vyvážení. Naše skupinka dostala přiděleného instruktora Ahmeda. Další byli Islam a Mahmud. Petr z Brna chodil na ponory zvlášť se svojí skupinkou kurzantů, mezi nimi byla i Janča. na stejné lokalitě byl i 2. ponor. Pak jsme přejeli blíže k Sharmu a zde byl 1. noční a byl skvělý!
Nočním přejezdem jsme přejeli až k Dahabu. Ranní budíček byl v 6, brífink a v 6.48 už do vody na Blue Hole. Po snídani a krátkém odpočinku nás čekal ponor v kaňonu a odpoledne ještě 1 ponor.
A tak to bylo každý den: budíček v 6, za půl hodiny brífink, ponor, snídaně… Dělali jsme až 4 ponory denně.
Na jednom nočním ponoru zakufroval instruktor Mahmud. Na lodi už vyhlíželi, kde jsme. Naštěstí měl Ráďa s sebou kompas a vrátili jsme se v pořádku na loď. Na vraku Thistlegorm byly 3 pěkné ponory. Některé ponory byly přímo z lodě, jiné ze člunů. Byli jsme na lokalitě, kde bývají delfíni, ale zrovna nebyli doma. Martina zde měla 100. ponor a večer dostala dort. Milé překvapení!
Týden na lodi utekl rychle, byl zase pátek a my byli zpět u Hurghady. Zde byl poslední ponor, koupačka a příjezd do přístavu. Došlo i na společné závěrečné focení! Na večer jsme šli na obhlídku Hurgady. Po týdnu na lodi jsme měli pocit houpání. Po večeři jsme vše sbalili a ve 3 hodiny byl budíček a přesun na letiště. Odlet byl v 6.30. Po příletu pac a pusu rozjeli jsme se domů.
Tato naše dovolená bylo spíše potápěčské soustředění! Máme za sebou 79 ponorů + ponory Jany v rámci kurzu. Viděli jsme jsme krásné lokality, korály, rybky, murény, želvu, pěkné vraky… Nacvičili jsme si i potápění v proudech a užili si pobytu na lodi se vším všudy. Lodní kuchař nám vařil skvěle!
Potápky z Trygonu nás vzali mezi sebe a bylo to s nimi super! Moc jsme si to užili a třeba to někdy zopakujeme…
P.S. Nás dům se houpal ještě několik dní po návratu. Martina a Ivča

Záložka pro permanentní odkaz.